även om allt inte blir som man tänkt sig så blir det bra


Fick lite panik igår kväll. Hade kollat på lite serier och vid halv 11 tänkte jag. "Nu ska jag vara smart och gå och lägga mig tidigt så jag får sova ut". DÅ kom jag på det... Jag skulle baka till kyrkan imorgon (idag) och har jag gjort det?! Neej!!!
Waaa hinner jag? - Jag skulle kunna det om jag vill. Orkar jag? - Kanske, men risken finns att det blir bränd kaka. Finns det ingredienser? - Nee. Finn bara 4 ägg och jag behöver ha 6 st. Sover hela huset? - Japp.
Jag får helt enkelt leta upp en annan kaka att baka. Kikar så allt finns, vrider kl från 07:30 till 05:50 och hoppas på att jag vaknar.
Jag vaknade och bakade kakan kl 6 på morgonen. hehe ja, jag är upp med tuppen. DEn klarade sig utan brännskador och ser rätt god ut :) stolt* Tog en dusch, åt frukost började fixa i orning mig och inser du att jag hade kunnat sova minnst en halv timma längre för jag är klar om de kommer inte och hämtar mig förns om en timma. Ska som sagt till kyrkan idag. Vår familj har ansvarsvecka och ingen annan i familjen orkar/hinner/vill baka och vara där. Så jag får ta på mig den uppgiften, men hänger inte läpp för det eftersom jag älskar våra kyrka. Mår så bra så fort jag öppnar dörrarna och går in.
Eftermiddagen kommer jag spendera med matte boken eller Josefin. Ska ringa till henne när jag kommer hem iaf.
-Julia



Kommentarer
Sofia & Elli

Fin blogg du har!

Vill du göra blogg'vin byte? :)



Kram!

2012-03-18 @ 09:06:05
URL: http://ellisofia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback